Monday, September 6, 2010

balik kampong sudaa....


ehehe....kini aku sudah berada di Bandar Perda,Bkt.Mertajam,Pulau Pinang.....iaitu di mana family ku berada.....tahun ni aku beraya di Pulau Pinang.....erm,agak sedeyh jgk sbb dah lama xdpt beraya di kampong iaitu Negeri Sembilan...aku amat merindukan kampongku disana....dah lama xdpt jmp saudara mara.....namun apakan daya aku sbb aku folow ayahandaku n bonda.....if mereka balik n9,aku pon balik lah........kalo x beraya lah kami sekeluarga di Pulau Pinang...jauh dgn sanak saudara yg average berada di kL+selangor+n9......agak kecewa di situ kerana tidak dpt meriahkan suasana raya bersama mereka.....sob sob sob.......

berbalik pada tajuk utama.....aku balik kampung tumpang membe jerk...last last minit diorg ajak memandangkan aku ni pemalas tuk carik tiket bus tuk balik umah(pemalas nak mampos aku ni)....naseb baek lah ada kawan2....kalo x mayb aku lewat sket balik umah...kah kah kah......herm....perjalanan mmg agak jauh dr Bt.Pahat ke Bkt.Mertajam.....lebey kurang dalam 9 jam lebeyh la.....termasuk benti solat+bukak posa+rehat........almaklum lah jauh kan.....huhu....tapi semangat balik kampong pnya pasal kira berbaloi lah perjalanan kami....ahaha....aku balik ngan 4 org kawan2....so kami bergilir2 lah memandu.......baru lah best kalo balik reramai....yeah!!!!! barulah lah terasa nak menyambut aidilfitri.....ehehe......
meh layan pic ni....satu jerk haaa.....

sewaktu berhenti seketika tuk tukar shift pemandu.......byk jgk tempat yg kami benti.......

p/s:: sampai umah jerk aku tawaf satu umah....hanya kucing2 aku jerk yg sambut aku pulang....ehehe.....lama jgk la aku x balek umah since MHS aritu.....anak buah aku pon dah pandai gelak2 dah.......

5 comments:

  1. ala, balek la rembau sendiri. takkan raya nak lepak jusco seberang prai je kot. keh keh keh.

    ReplyDelete
  2. ehehe...kalo balik sendiri sorang2 plak beraya naim....tp serius mmg nk sgt jmp smua org kat rembau tu....da lama x jmp......

    ReplyDelete
  3. ha. tau pun dah lame tak jumpe. then, tak gheti gheti nk lek ker ? haha. :D

    ReplyDelete
  4. ehehe....balik ngan family la best...nak wat mcm mn ayah xdpt nak balik..xpe,t ada rezki kami pulang lah ke kg tercinta....

    ReplyDelete
  5. selamat ari raya acit..xkesah kite beraya dimana tempat, itu bukan lah satu penghalang untuk kite meriahkan raya...pinang ngn n9 xjauh pun...guna lah jalur lebar..hehe skype or 3g with them..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...