Tuesday, February 8, 2011

mahalnya...!!!

aduh letihnya rasa........
aku rasa mcm hari hari nak cuti....ehehehe(x cukup owh cuti seminggu)
aaaa...kuliah telah pon bersambung semula,akan tetapi aku maseh berada di rumah ag....
knp aku kat umah????aaaaa,sbb nya ada urusan yg perlu aku setelkan...kah kah kah

ok ok.berbalik pada cerita asal....erm,semalam aku ke stesen bus Butterworth sbb nak beli tiket tuk aku pulang ke Parit Raja....pada mulanya aku carik tiket bus dekat ngan umah aku jerk(Bukit Mertajam),tapi agak malang sbb tiket semua abis di jual....so terpaksalah aku carik tiket dekat stesen bus Butterworth tuu.....aaaaa,sampai jerk aku terus ke kaunter tiket....hampir semua aku tnya kat kaunter...semua nya abis di jual......agak sedih jugak lah aku......
dalam beberapa minit aku di sapa oleh sorang membe aku...kebetulan dia bekerja dekat salah satu kaunter bus tu....so aku tnya lah dia mana lah tawu kot kot ada ag tiket extra......pastu diapon berusaha tuk carik kan tiket tuk aku.......alangkah terkejut aku sbb dia ckap tiket ada,tapi mahal....pastu aku tnya harga tiket berapa???dia pon takut nak ckap sbb selalu aku naek bus dari Butterworth ke Bt.Pahat rm65 macam tu lah...tapi membe aku ckap harga tiket RM90.....terkejut aku dengar...dia ckap mmg mahal sbb diorg amik harga Raya Cina......

tym tu aku lum confirm nak beli ag sbb bg aku terlalu mahal(amik kesempatan betullah pengusaha bus ni)....aku xtawu kenapa perlu di naekkan harga tiket bus......nseb baeklah ada membe aku kat situ sbb dia tolong aku carikkan tiket bus laen....dapatlah kurang sket harga tiket jadi RM70........nak x nak aku kena amik jugak lah tiket tu.........uh uh uh....

aaaa..bigitulah ceritanya......aku harap lepas ni xda yg sesuka hati menaekkan harga tiket bus lagi...sob sob sob....


p/s:: kenapa perlu naekkan harga tiket??????jeng jeng jeng

2 comments:

  1. shid! byk yang amik kesempatan time2 mcm ni. nasib baik hang tak terkena dgn harga sampai rm90 tuh. take care.

    ReplyDelete
  2. tulah.....rm90 tu melampau sangat....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...